Betingelser & vilkår

 
Tilpassing

Salgsbetingelsene gjelder for salg av varer fra Hoppeeksperten til kunder. Bestilling og ordrebekreftelse komplementerer et samlet avtalegrunnlag for kjøpet av varen. Ved tilpassede anledninger i forbindelse med salg til bedrifter er kjøpsloven gjeldene og gir ingen bedre rettigheter enn det som framstilles i kjøpslovens regelverk. Alle priser er inkl. merverdiavgift.

Support og tilgjengelighet
Hoppeeksperten gjør sitt beste for å besvare alle spørsmål og henvendelser fra kunder angående kjøp og bestillinger på vår e-post innen 48 timer på hverdager fra det tidspunktet din mail ble mottatt. Vanligvis får man respons mye raskere enn 48 timer.
 
Garanti

Samtlige varer i vårt sortiment omfattes av minst 1 års garanti mot feil i henhold til produksjon og utvikling fra fabrikk/produsent/leverandør, om ingenting annet opplyses i forbindelse med kjøpet. Kjøperen har aldri større rettigheter i forhold til Hoppeeksperten enn hva Hoppeeksperten selv har mot respektive produsenter. Garantien er gyldig i Norge.
Les mer om våre garantier
 
Reklamasjon

For forbrukere, må reklamasjonen gjøres innenfor rimelig tid etter at feilen ble oppdaget. Kunden får dekket eventuelle fraktkostnader ved reklamasjoner, feil och mangler.

Ved eventuelle reklamasjoner etter at garantitiden er utløpt må kjøperen bevise at feilen eller mangelen med gitt produkt allerede fantes ved leveranse av varen. Forbrukerkjøpsloven og andre tilpassede lover gir deg som kunde visse rettigheter, normalt opptil 2 år ved slike tilfeller. Mer informasjon om denne loven kan du finne på Forbrukerrådets hjemmeside: http://www.forbrukerradet.no/
 
Firmaer må også gjøre reklamasjonen innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Det er ved reklamasjon etter garantitidens utgang at kjøperen skal påvise at feil man klager på fantes allerede ved levering. Som firma er din rett til reklamasjon bare gyldig for produkter som er beregnet for kommersiell bruk.
 
I tilfelle av en eventuell tvist følger Hoppeeksperten forbrukertvistutvalgets beslutninger.

Våre lagershoper i Oslo og Stavanger kan dessverre ikke behandle noen reklamasjoner på plass.
Reklamasjoner henvises alltid til Hoppeeksperten's kundeservice per telefon eller mail for videre hjelp og behandling av slike saker.
 
Ved tilfeller av reklamasjon ber vi deg som kunde vennligst ta kontakt med oss på følgende måter:

 
Tlf: 85 22 63 90
E-post: info@hoppeeksperten.no 
 
Adresse:
Hoppeeksperten
c/o NTEX
Kveldroveien 3 
1407 Vinterbro

 
Angrerett / Returer
Hoppeeksperten følger Distanskjøploven (Konsumentkjøpsloven for handel via internet) noe som tilsier 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen. Ved bruk av angreretten skal varen returneres i orginal forpakning. Kunden har rett til å undersøke og teste produktene innen den sendes tilbake. Om produktene anvendes på en uansvarlig måte i forhold til det som er nødvendig for å fastslå produktenes funksjon eller egenskaper, så skal kunden selv stå for kostnadene av den eventuelle nedsatte verdien påført under deres varetekt. Du kan også levere produktet selv direkte til vårt lager i Oslo eller i Stavanger, eller sende den til oss med et eget transportbyrå. Du må selv betale frakten ved retur. 
Om du ønsker å bytte varen til en annen modell ved retur skjer dette etter at vi mottar returnert vare til lageret.
Den enkleste måten å angre eller returnere et kjøp hos oss er om man fyller ut vårt skjema for å angre på et kjøp eller returnere en vare. Ved utfyllelse av skjemaet vil det gjøre det enklere for oss å behandle din sak så fort og effektivt som mulig.
Du kan også henvende deg direkte til vår kundeservice. info@hoppeeksperten.no

Her finner du vårt angre og retur-skjema

Om varen(e) tilsendes oss i forsvarlig tilstand tilbakebetales det totale beløpet for original bestilling senest innen 14 dager.

Dette gjør du for å returnere din vare eller angre ditt kjøp:

1. Fyll ut angre og retur-skjemaet som er i linken ovenfor. Der beskrives den informasjonen som vi behøver, samt hvordan du eventuelt får din nye vare, eller alternativt hvordan du får pengene tilbake. Kontakt kundeservice ved eventuelle spørsmål.
2. Pakk ned produktene du ønsker å returnere i original forpakning og send dette til vårt lager:

Hoppeeksperten
c/o NTEX
Kveldroveien 3
1407 Vinterbro

3. Ved retur av større produkter som ikke kan sendes per post og som krever frakt ved hjelp av transportbyråer, hjelper vi deg gjerne med å arrangere frakt av retur. Som kunde er du selv ansvarlig for fraktkostnadene ved retur.
4. 
Når vi har mottatt tilbakesendt produkt betaler vi deg tilbake for produktet/produktene du har returnert til oss. Dette gjelder også fraktkostnadene om du returnerer alle produktene oppgitt i den originale ordrebekreftelsen.

Ved eventuelle tilfeller der noe savnes i leveransen eller at noe skulle være defekt ved levering, så skal Hoppeeskperten komplementere eller erstatte kunden så fort vi har reservedelen tilgjengelig på lageret.
Angreretten gjelder ikke for bedrifter.

Kunden er selv ansvarlig for retur frakt. Dersom varene er for store til å sendes via post, kan Hoppeeksperten hjelpe dere å ordne returen. Frakten avhenger av hvor i landet varen skal sendes. Kontakt oss på telefon for å avtale retur frakt. Prisene inkluderer mva:

Post nr  Fraktkostnad
0000 – 2299 = 600,-
2299 – 3999 = 800,-
4000 – 7499 = 1200,-
7500 – 7999 = 1400,-
8000 – 9999 = 1800,-

 
Tilbakebetaling
Som kunde har du rett til å få pengene tilbake ved bruk av angreretten eller om du hever kjøpet. Dette tilbakebetales i løpet av 14 dager fra den dagen Hoppeeksperten har mottatt dine returnerte produkter. Hvis du hever kjøpet i forbindelse med forsinket leveranse eller reklamasjon vil du bli tilbakebetalt beløpet innen 14 dager fra det gis beskjed til oss om at du ønsker å heve kjøpet. 

Personalia
Hoppeeksperten behandler alle personopplysninger konfidensielt. De brukes kun i vår kontakt med kundene og for å kunne fullføre våre oppgaver effektivt i forbindelse med vår service ovenfor våre kunder. Din adresse vil ikke selges, byttes eller deles med andre firmaer, organisasjoner eller privatpersoner. Kunder av oss har alle rettigheter til å få innsyn i, rette eller slette sine egne opplysninger som blir registrert ved bestilling. Ta kontakt med vår kundeservice ved slike henvendelser. 
Hoppeeksperten kan bruke kundeopplysninger i etterkant av kjøp for å sende en mail med en forespørsel om en anmeldelse av våre produkter eller service.

Bestilling
Bestillinger skjer via hjemmesiden, mail eller telefon om ikke annet avtales. Bestilling som gjøres i annen persons navn uten dennes tilatelse, eller på annen måte som medfører at Hoppeeksperten lider økonomisk eller annen skade, politianmeldes.

Priser
Alle produktpriser er angitt i norske kroner inklusive 25% moms.
Ved fakturabetaling er kredittiden 14 dager.
Ved betalingsutsettelse tilkommer årlig rente på utestående beløp med femten (15) % pluss gjeldende diskonto fra forfallsdagen. Prisen som gjelder ved bestillingstidspunktet gjelder også ved leveringstidspunktet, uansett om prisene etter at ordren ble lagt inn går enten opp eller ned. Vi reserverer oss mot eventuelle feil. Ved kjøp av produkter som er midlertidlig utsolgt og som forventes inn på lager igjen etter en viss periode faktureres beløpet direkte ved kjøp.
 
Salg till mindreårige

Hoppeeksperten kan ikke inngå avtaler med mindreårige, uten at det forekommer en formell godkjenning av en myndig på vedkommendes vegne. Bindene kjøpsavtaler kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.
 
Leveringstid
Leveringstiden er vanligvis 2-6 virkedager (ikke inkludert lørdager og søndager) for varer vi har tilgjengelig på vårt lager. Leveringstiden bekreftes av oss ved bestilling. Hoppeeksperten reserverer seg mot eventuelle feilaktige opplysninger som ligger til grunn for dette estimatet, i tilfeller hvor leveringen av varierende årsaker vil bli arrangert tidligere eller senere enn beregnet. Kjøperen har da ved ønske rett til å heve kjøpet uten kostnad.

Levering
Levering skjer på avtalt sted (leveringsadresse oppgitt i ordrebekreftelsen) med en av Hoppeeksperten's utvalgte fraktselskap og debiteres i henhold til gjeldene prisliste. Det er kjøperens eget ansvar å sjekke at adressen og informasjonen som oppgis til Hoppeeksperten ved bestilling er korrekt. Kjøperen må, etter at Hoppeeksperten har effektuert bestillingen, følge opp leveransen med fraktselskapet. Kjøperen må se til at leveringen avhentes eller mottas på avtalt sted innen rimelig tid etter at din bestilling har blitt utsendt, normalt f.o.m. 9 dager etter registrert utsendelse. For leveranse til Svalbard/Jan Mayen må kunder vennligst ta kontakt med kundeservice, da pris må avtales med oss før bestillingen kan effektueres.
 
Kontroll av varen ved mottak/transportskader

Risikoen for varen overføres til kunden etter mottakelse. Undersøk om mulig sammen med transportøren om emballasjen har synlige skader,  eller lignende. Transporten skal evt. notere dette på fraktseddelen.
 
Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stillt til hans eller hennes rådighet i avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
 
Endring av bestilling

Kunden har fram til det punktet ordren effektueres retten til å, uten kostnad for denne annet enn prisforskjell på varen, endre sin ordre. Unntaket er varer du har bestilt som ikke lagerføres, men må spesialbestilles. Ved endring av vare på ordre gjelder den prisen som er aktuell ved tillfellet for forandringen. Merk at ordre som er bestilt hos produsenten og er i produksjon ikke kan forandres.
 
Avbestilling

Avbestilling av ordre er mulig uten kostnad for kunden fram til det tidspunktet ordren effektueres. Effektuering skjer når kunden har lagt inn forskuddsbetaling og/eller når ordren er sendt ut fra vårt lager. Avbestilling etter effektuering av ordre, er ikke mulig. Om vi har effektuert din ordre, er du som kunde i samtlige tillfeller forpliktet til å motta forsendelsen. Avbestilling av ikke-lagervare som produseres spesielt for kunde, er ikke mulig etter at vi har bestilt varen fra fabrikken og den er satt i produksjon.
 
Informasjon

Vi tar forbehold om trykkfeil, feil i informasjon, samt feil i spesifikasjon, på samtlige produkter og tjenester i vårt sortiment. All bildeinformasjon på våre sider skal sees på som illustrasjoner, og Hoppeeksperten kan ikke heller garantere at bilder viser varens eksakte utseende.
 
Firmaet
Hoppeksperten / Avero AS
C/O NTEX
Postboks 43
1429 Vinterbro

Tlf: 85 22 63 90
Email: info@hoppeeksperten.no

Organisasjonsnr: 997 610 903 MVA

Firmaet er registrert i Brønnøysundregisteret. Vi er momspliktige.
 

Tvist
Tvist mellom to eller flere firmaer må i de fleste tilfeller avgjøres i domstol.
 
Force Majeure

Ved tilfeller som krig, terrorhandlinger, naturkatastrofer, vanskeligheter på arbeidsmarkedet som streik/arbeidskonflikter, myndighets og politiske avgjørelser og bestemmelser, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter og lignende situasjoner som er utenforstående i forhold til selgerens kontroll til å forutse eller unngå følgende av, som ved anledning kan påvirke avtaler som er inngått, kan eventuelt gi grunnlag som fritar selgeren fra tidligere avtalegrunnlag.

Copyright
Innholdet på www.Hoppeksperten.no er beskyttet av loven om opphavsrett (§ 49 URL). Denne paragraf innebærer kortfattet et forbud mot å kopiere hele eller deler av vår webside og gjøre dette tilgjengelig for allmennheten. Bevisst eller grov uaktsomhet mot disse rettigheter kan medføre bøter eller fengsel på inntil to år.
 
Copyright 2004-2017, Avero - All rights reserved.